Envac Scandinavia AB flyttar in i Sjöstadsporten

Envac Scandinavia AB flyttar in i Sjöstadsporten

2010-09-10 | Uthyrning

Envac Scandinavia AB är världsledande inom sin speciella nisch: hållbara avfallssystem. Företaget har uppmärksammats internationellt och har kunder världen över. I april 2011 flyttar Envac sin verksamhet till fastigheten Torkhuset 4 - en del av Sjöstadsporten i Hammarby Sjöstad.

– Vi letade efter ett kontor med hög miljöprofil i stan. Skidbacken och trendkrogen runt hörnet fick vi på köpet, säger Joakim Karlsson, Vice President, Envac Scandinavia AB.

Envac sökte en kontorslösning som matchade deras miljöprofil fullt ut och valde Sjöstadsporten som ägs och utvecklas av AREIM.

– Med Sjöstadsporten ville vi skapa något mer än bara en kontorsbyggnad. Vi ville vara delaktiga i att göra Hammarby Sjöstad till ett centrum för miljöprofilerade företag. Därför passar Envacs framtoning perfekt. De har ju varit med och byggt upp stadsdelens miljöprofil internationellt. Det är min förhoppning att Sjöstadsportens starka miljöprofil och höga teknikstandard kommer att kunna bidra till Envacs fortsatta utveckling, säger Anders Henningsson, Uthyrningsansvarig, på AREIM.

För de boende i Hammarby Sjöstad är Envac redan ett bekant inslag. Det vakuumbaserade avfallsinsamlingssystemet är en viktig del i stadsdelens hållbarhetsprogram och Envac syns på sopnedkast på gårdar och lekplatser.

Läget är ett av Hammarby Sjöstads bästa med kommunikationer nära tillhands. Dessutom finns skidbacke och Mälarens vatten bara ett stenkast bort. Därtill får hyresgästen utomordentlig närservice, utmärkt exponering och profilering.

Namn: Peter Kvarfordt, Leasing
E-post: peter.kvarfordt[a]areim.se