Therese Rattik ny VD för Areim

Therese Rattik ny VD för Areim

2013-09-02 | Areim

Den 2 september tog Therese Rattik över ansvaret som VD för Areim. Therese har varit på Areim sedan starten 2003 och har haft en ledande roll i flera av bolagets större transaktioner, både för Areim Fond I och partners så som Blackstone, ING och AP4. Therese är partner i Areim sedan 2007 och har under åren arbetat med den fortlöpande utvecklingen av Areim.

- Vi har precis stängt vår andra fastighetsfond, Areim Fond II med en investeringsvolym på 6-7 miljarder kronor, och har många stora transaktioner framför oss. I vår befintliga fastighetsportfölj pågår dessutom flera spännande projekt inom uthyrning, förvaltning och projektutveckling. Det skall bli både utmanande och riktigt roligt att, i rollen som VD, få fortsätta att utveckla Areims verksamhet tillsammans med vårt kompetenta och erfarna team, säger Therese.

Therese har en EMBA (Executive MBA) från Handelshögskolan i Stockholm (2009–2011), samt examen i bygg- och fastighetsekonomi från KTH i Stockholm.

Leif Andersson, grundare av Areim, lämnar över VD -posten till Therese för att fortsättningsvis fokusera ännu mer på transaktioner, investerarrelationer och affärsutveckling för Areims räkning.

- Jag är oerhört glad över att Therese har tackat ja till att ta över som VD. Hon har både mitt och våra investerares fulla förtroende när Areim nu går in i en ny utvecklingsfas med Therese som ledare, säger Leif. För egen del skall jag nu fokusera på det som jag är bäst på - affärer - och ser fram emot att kunna ägna mig helt åt det.

Namn: Therese Rattik, CEO
Telefon: +46 8 501 055 09