Johanna Skogestig blir CIO på Areim

Johanna Skogestig blir CIO på Areim

2014-02-13 | Rekrytering

Den 3 mars, 2014 tillträder Johanna Skogestig som CIO (Chief Investment Officer) på Areim. Johanna har drygt 15 års erfarenhet från fastighetsbranschen. Hon har ansvarat för flera stora fastighetstransaktioner och innehaft ledande positioner på fastighetsbolag i Sverige.

Johanna kommer närmast från Sveafastigheter där hon sedan 2013 varit vice VD för bolaget och operativ chef i Stockholm. Under 2013 var hon även investeringsansvarig för Sveafastigheter i Sverige. Innan Sveafastigheter var Johanna på AP Fastigheter där hon satt i ledningsgruppen som investeringsansvarig. Johanna har en examen i bygg- och fastighetsekonomi från KTH i Stockholm.

- Vi är väldigt glada över att Johanna har valt att börja jobba hos oss på Areim, säger Therese Rattik, VD på Areim. Areim har under 2014 redan gjort två större transaktioner i vår andra fastighetsfond, Areim Fond II, och vi har flera år framför oss med både stora och spännande affärer. Johanna är ett mycket välkommet tillskott till vårt redan starka transaktionsteam.

Namn: Therese Rattik, CEO
Telefon: +46 8 501 055 09