Areim stärker sitt investeringsteam med två seniora medarbetare

Areim stärker sitt investeringsteam med två seniora medarbetare

2016-04-19 | Rekrytering

I samband med att Areim Fond III har haft sin första stängning ansluter Julia Mejegård och Markus Laine till Areim.

Julia har mer än 10 års erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer att ta en senior roll i Areims investeringsteam. Närmast kommer Julia från Leimdörfer där hon var delägare och sedan 2004 arbetat med transaktionsrådgivning och fastighetsrelaterad Corporate Finance.

- Julia är ett välkommet tillskott till vårt redan starka transaktionsteam. Hon bidrar med
gedigen kunskap och erfarenhet från en mängd transaktioner och komplexa affärer, samt ett brett nätverk inom fastighetsbranschen, säger Mikael Hesselvall, ansvarig för Areims investeringsverksamhet.

Markus Laine, som närmast kommer från SRV Group Plc där han var ansvarig för
fastighetstransaktioner, uthyrning och projekt, är baserad i Helsingfors där han kommer att bygga upp och ansvara för Areims finska verksamhet. Markus har mer än 10 års erfarenhet från Private Equity och Corporate Finance, bl.a. som partner på Eqvitec Partners.

- Rekryteringen av Markus är ett första steg i att starta Areims verksamhet i Finland. Areim Fond III har diskretionärt mandat att investera i Finland och Markus kommer tillsammans med Areims Stockholmsteam säkra att vi har den lokala närvaro som krävs för framgångsrika investeringar, säger Therese Rattik, VD för Areim.

Namn: Therese Rattik